de stekker - Reisverslag uit Houplines, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu de stekker - Reisverslag uit Houplines, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

de stekker

Blijf op de hoogte en volg Truus

15 Juni 2015 | Frankrijk, Houplines

Dacht ik vannacht m’n powerbox opgeladen te hebben, bij de receptie van de camping, is het niet gelukt! Paniek! M’n lifeline met het thuisfront is grotendeels van dit ding afhankelijk! M’n iPhone had nog minder dan 20% en moest echt opgeladen gaan worden. Snel m’n mobiel bij de receptie laten opladen totdat ik weg zou gaan dan maar.
Blijkt dat het stekkertje stuk is pff... Okay, plan B, naar een grotere stad fietsen om daar maandag (het is nu zondag en alles is dicht uiteraard) op zoek te gaan naar een nieuw stekkertje. Jammer want dan moet ik van de route af. Ik kon nog net op m’n iPhone zoeken naar een camping, maar helaas, niets in de buurt van Lille.
Uiteindelijk een camping gevonden bij Armentieres. En wat voor 1! Die Fransen waren lekker aan het petanque spelen (Jeux de boule), snackbar op t terrein (ik had niets meer in ‘huis’), wasmachine en droger aanwezig, kortom, een camping naar mijn hart.
Gelijk alles, maar dan ook alles gewassen (ik liep de rest van de middag in m’n badpak, het enige wat ik nog had) maar dat vonden die Fransen helemaal niet erg.
En zoals een goede Franse campingsnackbar betaamt, schonken zij zeer goede wijn voor bijna geen geld. En binnen no time kwam ik aan de klets met een langharige, oude man die 1 been van titanium heeft. Hele bijzondere ontmoeting! Hij is over de hele wereld geweest en had prachtige verhalen. Er werd volop wijn geschonken en het werd later en later.
Zo kan een dag met paniek beginnen en eindigen met een mooie ontmoeting.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 11724

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: