de Chinees in Verdun - Reisverslag uit Charny-sur-Meuse, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu de Chinees in Verdun - Reisverslag uit Charny-sur-Meuse, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

de Chinees in Verdun

Blijf op de hoogte en volg Truus

26 Juni 2015 | Frankrijk, Charny-sur-Meuse

De Chinees in Verdun

Na versgebakken wafels gegeten te hebben, door madame gemaakt, en een petit cafe gedronken te hebben, ben ik gaan zwemmen waar ik het zwembad helemaal voor mezelf had en daarna gaan ‘bronzer’, zonnen bij t zwembad. Dus het was al na twaalven voordat ik vertrok...
In het eerste stadje wat ik tegenkwam ben ik gelijk gaan inslaan bij de Carrefour. Bij het eerste cafeetje wat ik tegenkwam een lekker bakkie koffie gedronken en bij het eerste restaurantje wat ik tegenkwam een goddelijke salade gegeten. Zo! Dat heb ik ff ingehaald zeg!
Een korte maar prachtig golvende trip gemaakt en op een municipaaltje bij de Meuse terechtgekomen. 45 km. Daar waar ik de aansluiting kan maken met de route naar Barcelona. M’n tent had ik net opgezet en daar kwamen 2 fietsers aan. Altijd leuk! Een Belgisch meisje (28) en een Noorse oudere man die samen fietsen, vanuit Leuven vertrokken en ook de route naar Barcelona maken. Meteen een klik mee. s’Avonds wilden we samen gaan eten in het restaurant aan de overkant van de Maas, maar 1 km lopen.
Dicht.
Het tweede restaurant, ja, ze hebben in Bas sur Meuse wel 2 restaurants, ook dicht. Nou, dan bellen we toch een taxi en dan gaan we in Verdun 6 km verder wel eten, geen taxi.
Dus ik doe m’n duim omhoog en een auto stopt. En ja hoor, we mochten met hem wel mee naar Verdun. Johan heet ie. Hij haalde de kinderzitjes van de achterbank en gooide die in de achterbak, zodat we er allemaal mee konden.
Johan heeft ons afgezet bij een Chinees restaurant en wilde ons ook wel weer op komen halen, want jah, in Verdun hebben ze ook geen taxi’s.
Heerlijk gewokt en gekletst en daarna Johan gebeld. Hij heeft ons voor de slagboom van de camping weer afgezet en wij hebben hem op de Franse manier bedankt voor zijn gastvrijheid door 4, ja 4, zoenen te geven!
Daarna een Noors afzakkertje genomen bij mijn tentje.
Verdun zal ik niet snel meer vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 11796

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: