de bbq die in t water viel - Reisverslag uit Saint-Ambroix, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu de bbq die in t water viel - Reisverslag uit Saint-Ambroix, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

de bbq die in t water viel

Blijf op de hoogte en volg Truus

24 Juli 2015 | Frankrijk, Saint-Ambroix

De bbq die in t water viel

Kom ik (ondertussen eergisteren) op de camping aan, kon ik me opgeven voor de campingbbq. Gelijk doen natuurlijk. Er zou ook een lifeband komen spelen. Leuk!
Ik ga m’n tent opzetten en krijg van de Franse overbuurman (met paardenstaart) direct een anderhalve literfles ijskoud water aangeboden, nou, op zo’n moment (40 graden) is dat het beste kado wat je krijgen kunt! Hij was al leeg voordat m’n tent helemaal stond.
Vervolgens gaan de Fransen in mijn straatje petanque spelen en krijg ik allemaal vragen, zoals waar kom je vandaan en waar ga je naar toe en huh...? al 2000 km gefietst?! Afijn, ik kon niet meer stuk. Of ik bij hun kom zitten tijdens de bbq.
Na een warme duik in t zwembad (fris water kom je al nergens meer tegen) heb ik m’n baljurk aangetrokken en ben gaan bbq-en. Het was lekker en gezellig. De band had nog geen 2 nummers gespeeld, of het begon gigantisch te onweren. Iedereen in paniek de elektrische equipment onder een tentdak zetten en de gasten gingen allemaal onder het ene afdakje wat er was staan, hutjemutje.
Meteen kreeg ik van Patrick, die met een caravan op de camping staat, aangeboden om in zijn caravan te slapen vannacht, want ja, dat kleine tentje van mij stelt natuurlijk niks voor... Dat was de aanleiding voor alle Fransen om aan 1 stuk door grappen te maken. En zoals te doen gebruikelijk werd er volop wijn gedronken. Kortom, een zeer geslaagde avond die ik niet snel meer zal vergeten!
De volgende dag heb ik nog maar een nachtje bijgeboekt, ik had echt even een extra dagje nodig om bij te komen.
Op m’n vrije dag werd ik door Patrick uitgenodigd voor een diner in een restaurant, superlief natuurlijk! En of ik niet wat langer kon blijven...haha, zo kom ik nooit in Barcelona aan! Goed, na smiddags champagne gedronken te hebben bij een Nederlands gezin, waar ook de Fransen bij aanwezig waren, zijn Patrick en ik naar een prachtig plaatsje Balazuc genaamd, gaan dineren op een romantisch terras. Balazuc is tot mooiste dorp van Frankrijk gedoopt, en terecht! Patrick, een echte gentleman, heeft me een leuke avond bezorgd.
De volgende dag, wel wat aan de late kant, ben ik weer vertrokken, na eerst bij iedereen langs te gaan om afscheid te nemen. Erg leuke camping! (De tweede in Pradons)

  • 13 Augustus 2015 - 14:57

    Mandy:

    We vonden het gezellig dat je er was, erg leuk om verder je reisverhalen te lezen. Veel plezier en nog even lekker genieten verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 11718

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: