de andere kant van reizen - Reisverslag uit Soing-Cubry-Charentenay, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu de andere kant van reizen - Reisverslag uit Soing-Cubry-Charentenay, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

de andere kant van reizen

Blijf op de hoogte en volg Truus

04 Juli 2015 | Frankrijk, Soing-Cubry-Charentenay

Vrijdag heet en 80 km, zaterdag heet (lees 40 graden) en 32 km

Gisteren een topprestatie neergezet. Heel vroeg gestart, zo rond 8, half 9. De avond ervoor zuurkool uit blik gegeten (dat was snachts nog steeds te merken...) en alles alvast klaargezet voor een snelle aftocht. Ik had verwacht dat na 3 dagen luieren in de zon en zwembad, het weer zwaar zou worden op de weg. Maar het tegendeel was waar!
In de ochtend een prachtig stuk langs de Saône gefietst, in de schaduw, op mooi glad asfalt, zonder klimmetjes en langs wel 20 sluisjes. Dit stuk was echt kicken!!
En dat schiet lekker op. Smiddags op een terrasje 3 Schweppes Agruna gedronken, de ene was nog niet eens op voordat ik de volgende bestelde. Even op Hans gewacht, die moest even op de vuist met zijn bank (pasje doet t niet), boodschappen bij de Proxi gedaan en vervolgens naar een camping Met Zwembad!! Port sur Saône.
Kon afgelopen nacht bijna niet slapen van de hitte, zelfs de binnentent open gelaten. Nogal brak opgestaan en ook wat aan de late kant.
Hans wilde naar huis gaan ivm dat pasjes-gedoe, maar dat zou van de zotte zijn. Gelukkig heeft hij een andere oplossing gevonden, maar dat betekende wel dat we afscheid moesten nemen. Dat is de andere kant van reizen; hele leuke ontmoetingen hebben en vervolgens weer los moeten laten. Ik merkte dat met dit weer tijdens een afdaling m’n tranen niet eens m’n kin bereikten. Yep, life goes on!

• 04 Juli 2015 - 18:20

Tijn:

Hey deepeetje. .

Ja lekker Hot too bike..er mooi die omgeving. Jaren terug ben ik met een boot Door die sluizen gegaan..idd een ansichtkaart. Life gooooos onnn.. sccs. X tijn

• 04 Juli 2015 - 18:26

Hans Van Dooren:

Hallo Truus,
    Heel fijn om je tegen gekomen te zijn. Dat is het mooie van deze reis, die mooie mensen die je ontmoet. Dat hoeft in Nederland niet voorbij te zijn. Bon voyante en geniet verder met volle teugen. Liefs, Hans