help, vleermuizen! - Reisverslag uit Fleurie, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu help, vleermuizen! - Reisverslag uit Fleurie, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

help, vleermuizen!

Blijf op de hoogte en volg Truus

11 Juli 2015 | Frankrijk, Fleurie

Zaterdag, door een tunnel van 2 km, waar vleermuizen zitten

Johan was denk ik een beetje bang, want hij vroeg me of we vandaag samen konden opfietsen. Dus ik zei al dat ik van de relax ben, uitgebreid ontbijt en laat vertrek. En dat ik het fijn vind om in m’n eigen tempo te fietsen. Later begreep ik waarom; de tunnel, alleen voor fietsers, zit vol met vleermuizen die nu ook nog eens kleintjes hebben, dus extra rekening mee houden! Koud was het er! Gelukkig gaat mijn lamp automatisch aan en kan ik rustig doorfietsen. Soms viel een koude druppel op me en schrok ik me rot, begon steeds harder te fietsen...
Mooie route trouwens, veel pittige klimmetjes, zelfs van 15%, gelukkig had ik die omlaag. Mag m’n remmen wel eens nakijken of er nog voldoende rubber op zit!
Veel wijngaarden van de Pouiily Frissee, dus ja, tijdens de lunch heb ik die toch even moeten proeven. Geheel tegen mijn regels in want tijdens het fietsen geen alcohol! Maar moest nu ff een uitzondering maken natuurlijk. NL gezin met 2 kinderen (jongste 7 jaar) ieder op de fiets tegengekomen, die kende ik van de laatste camping. Ze konden allemaal de klimmetjes maken, erg knap! Doen gewoon kortere stukken per dag. Leuk!
Vandaag bijna 50 km, nu op de camping in Fleurie, met zwembad en WiFi bij de tent (dat komt nooit voor). Omdat ik tussen de middag lekker gegeten heb in een restaurant, nu een stokbroodmaaltijd met verschillende soorten geitenkaas, ook die kleine harde en die met schimmel. Goddelijk!
Hans sms’t me dat hij nu weer ‘en route’ is en een nieuw doel heeft: Avignon, daar is iedere zomer 3 weken feest. Kan ik me nog herinneren van vroeger, erg leuk! Eens kijken of ik daar wat langer blijf zodat we weer kunnen meeten. Tja, zo schiet dat naar Barcelona niet op natuurlijk...maar what the heck...

  • 12 Juli 2015 - 14:07

    Loes:

    Het gaat natuurlijk niet om het einddoel, maar de route die je aflegt ;-). Het blijven mooie verhalen! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 11813

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: