toscaans landschap - Reisverslag uit San Sadurní, Spanje van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu toscaans landschap - Reisverslag uit San Sadurní, Spanje van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

toscaans landschap

Blijf op de hoogte en volg Truus

10 Augustus 2015 | Spanje, San Sadurní

Het landschap heeft iets Toscaans

Omdat ik gistermiddag geslapen heb, kon ik vannacht pas na half 5 in slaap vallen. M’n gedachten waren bij het einde van m’n reis, het laatste restje. Nog maar 2 dagen fietsen en dan sta ik ruim een week op de camping in Blanes en maak ik uitstapjes naar Barcelona. En misschien ook nog wel een leuk fietstochtje in de omgeving want die schijnt erg mooi te zijn. Maar toch, het einde is in zicht.
Ik ben zo blij dat ik dit heb aangedurfd ondanks alle onzekerheden omtrent inkomen straks. Ik heb vele reizen gemaakt in mijn leven maar nooit zo vrij als deze. Alles loslaten lijkt gemakkelijk maar ik leer nog steeds iedere dag hoe ik echt alles los kan laten en helemaal vrij te zijn in wat je doet, wie je ontmoet en welke keuzes je maakt. De beste momenten en ontmoetingen komen dan op mijn pad en maken me gelukkig! Wordt nog lastig straks dat thuis vast te houden, of zal het in m’n genen gaan zitten?
Jeetje, wat zit ik weer psychedelisch te doen. Wordt tijd dat ik weer naar huis ga voordat ik doorschiet haha!
Vandaag 52 km gedaan in een prachtig mooi landschap met idilische dorpjes, echt Spaans, huizen met poortjes en boogjes, veranda's, bloeiende klimops, te veel om op te noemen. Het ruikt ook steeds zo lekker onderweg, in Frankrijk ook al. Vaak ruik ik de vijgenbomen al voordat ik ze zie. Maar ook kruiden zoals thijm, rozemarijn, munt etc. Goddelijk!
Aan het einde van deze middag wilde ik nog eigenlijk een flinke klim van 10 km doen en dacht eerst bij een barretje wat te drinken (lees Schweppes, glas of 3,4) zodat de klim kans van slagen had. Hier zijn nl geen campings in de buurt. Overigens ook geen horeca! Lastig. Ik volgde het bordje restaurant maar, wellicht hebben die ook een terrasje waar ik kan drinken. Wat blijkt, hebben ze een zwembad, WiFi, een grote tuin waar de gasten vrijelijk plezier maken, veel gedekte tafels, zag er gezellig uit. Hier 4 Schweppes lemon gedronken en zitten internetten.
Oeps, het was in ene al half 5... Die klim gaat het niet meer worden (lees veel te laat en kapot op een camping aankomen). Hmm, ik vroeg aan de baas of hij hier in de omgeving iets van een overnachtingsplek wist. Op internet zag ik niks. Ja, zegt hij, hier! Heeft hij appartementen (die natuurlijk te duur zijn) maar ook een habitation. En die was prima betaalbaar. Blijkt dat eigenlijk ook een soort appartement te zijn, maar dan zonder keuken. Prachtig mooi en groot, echt Spaans.
Ik m’n badpak gelijk aangetrokken en ook dat zwembad in gedoken! Yeahhh!!
Morgen nog maar 30 km fietsen en een stukje met de boot varen, dan ben ik er

  • 11 Augustus 2015 - 08:56

    Loes:

    Ook mooi, af en toe even reflecteren ;-). Je bent er dus bijna!! Spannend, geniet ervan!! Kuszzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 11809

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: