feest, 14 juillet, dat vieren ze hier al op 13 jui - Reisverslag uit Thurins, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu feest, 14 juillet, dat vieren ze hier al op 13 jui - Reisverslag uit Thurins, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

feest, 14 juillet, dat vieren ze hier al op 13 jui

Blijf op de hoogte en volg Truus

13 Juli 2015 | Frankrijk, Thurins

Nooit gedacht in het dorpje Thurins 14 juillet te vieren

Gisteren was een zware dag en toch 62 km gedaan. Het was heerlijk om weer eens in een echt bed te slapen; chambre d’hotes bij een wijnboer. Wederom weer laat vertrokken, maar dat komt omdat madame en ik aan de klets raakten.
Ik wist dat het vandaag nog zwaarder zou worden met de klimmetjes en bedacht dat 50 km naar de eerstvolgende camping wel genoeg zou moeten zijn. Tja, ik vergeet steeds dat ik afhankelijk ben van allerlei factoren, zoals fietspech.
Na nog geen 20 km, waar ik al uren over gedaan had, een lekkere salade op een terras gegeten. Ze doen hier verse vruchtenijs in verse fromage blanc in de salade, zo lekker!
Vervolgens na 1 bidon leeggedronken te hebben, voor m’n gevoel 10 min later, ging tijdens een afdaling m’n voorband lek. Na enkele verwensingen geroepen te hebben, de schaduw opgezocht, stoeltje in elkaar gezet, alle tassen van de fiets gehaald en m’n band geplakt. Ik word er steeds handiger in!
Nog geen half uur verder zag ik een bar/restaurant en heb daar een Schweppes Agrume gedronken. Flessen laten bijvullen met ijskoud water (3 gr) en wilde het steilste stuk van de dag gaan doen, toen ik zag dat m’n voorband weer plat was. Ik weer naar binnen in die bar en vroeg aan de patron of hij een chambre d’hotes in de buurt wist. Blijkt dat zij ook een hotel zijn met redelijk goedkope kamers. Ik zei, doen! Want ik was er helemaal klaar mee!
Waarom vond ik dit ook alweer zo leuk?!
Over 10 km in Mornant is er een fietsenwinkel, maar morgen is het 14 juli en is alles dicht uiteraard. Jemig!
Komt er een aangeschoten man naar me toe en zegt dat zijn zoon, die handig is met fietsen, mijn band morgenochtend wel wil plakken. Heel aardig natuurlijk en ik hoop ergens in m’n achterhoofd dat hij woord gaat houden, maar zie daar weinig heil in. Moet ik morgenochtend zelf maar doen.
Ben net door de patron uitgenodigd om naar het vuurwerk te gaan vanavond, met na afloop een dansfeest. En ach, laat ik nou net m’n baljurk aan hebben, dus dat lijkt me wel wat!
Nog geen 30 km vandaag gedaan...ben eigenlijk wel benieuwd of ik überhaupt Barcelona wel zal halen hahaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 11829

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: