nattigheid - Reisverslag uit Lassigny, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu nattigheid - Reisverslag uit Lassigny, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

nattigheid

Blijf op de hoogte en volg Truus

19 Juni 2015 | Frankrijk, Lassigny

Voor het eerst de tent nat ingepakt

Donderdag begon miezerig. Echt regen kon je het niet noemen maar als ik geen regenjas zou aantrekken, dan zou ik na een uur tot op de draad nat zijn geworden.
Vandaag 52 km. Flinke hellingen, wat heet flink, het is noord Frankrijk, en lange afdalingen. Omlaag ging ik max 55 km per uur, maar omhoog was het wel eens 7 km per uur. Door modderige paden gescheurd, de klonten zitten nog aan m’n spatborden en dat laat ik lekker zitten want dat ziet er stoer uit...
Waar een bom een enorme krater heeft geslagen, is nu een ‘toeristische trekpleister’, veelal Engelsen die hier komen kijken.
Toen ik tegen zessen op een muisstille camping aankwam, kreeg ik bekijks van een stel Fransen, die het ook heel jammer voor mij vonden dat hier geen barretje is en gaven mij eerst een gratis koude Leffe en later, toen de Patron weg was, een fles Bordeaux voor 4 euro. Ben nog steeds geen arrogante Fransen tegengekomen hoor, alleen leuke!
M’n tent is ondertussen weer opgedroogd, de salade van de Lidl achter de kiezen, plus zo’n lekker Frans yoghurtje, de fles is nog halfvol en ik weet ook waar de kraan is ;-)

  • 19 Juni 2015 - 15:05

    Tijn :

    Hey deepeetje.

    Stoere modder biker..bomkraters..vin..Fransen. .op de regen na heb je het volgens mij weer goed. Geniet ervan en men zegt, mooi weer is onderweg..Hier mis je niks.. x Tijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11845

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: