de eerste zonnebloemvelden - Reisverslag uit Vignoles, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu de eerste zonnebloemvelden - Reisverslag uit Vignoles, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

de eerste zonnebloemvelden

Blijf op de hoogte en volg Truus

08 Juli 2015 | Frankrijk, Vignoles

De eerste zonnebloemen

Vanochtend verontschuldigde de patron zich op zijn manier, voor z’n gedrag gisteravond. Ik vroeg of hij een rol toiletpapier voor me had en hij verwees me naar het toilet van t restaurant waar zo’n enorme rol hangt. Alsof ik daar wat aan heb! Hij was druk met z’n macho-gedrag naar zijn maten. En toen ik vroeg waarom het internet het niet deed, zei die, ja die doet het niet vanavond, misschien morgen weer. Vanochtend vroeg hij me vriendelijk of ik alles had, nou dacht ik, van jou heb ik genoeg, ik ga d'r vandoor. Toedeloe.
Heerlijke temperatuur vandaag, 23 graden met een behoorlijke (tegen-) wind. Toch 72 km gedaan. Vlak voor Beaune de camping gepakt, had geen zin in een stadscamping. Ik denk dat als het niet gewaaid had, dat ik de terassencamping 10 km na Beaune gepakt had. Het scheelt nogal of je tegenwind hebt of niet.
Prachtige lunchplek gevonden, zie fb foto, en als eten voor vanavond even langs de traiteur geweest voor lekkere salades.
Ik raak al lekker doorgewinterd in het fiets-kampeer-wereldje merk ik. Doe nog steeds rustig aan en maak me niet druk om afstanden, zelfs tijdens de lunch even thee zetten, aanpappen met campingeigenaren, ben mens aan huis geworden, maakt niet uit waar.
Ohh, de eerste zonnebloemvelden weer gezien! Het smaakt steeds zuidelijker!
Met alle fietsers onderweg heb ik contact, zelfs die fietser die gistermiddag aankwam op de camping en zo met z’n fietsbroek aan de Saône in liep. Hij deed alsof hij niemand zag, maar iedereen keek naar zijn strakke, gespierde, gebruinde lijf. Hij sprak geen woord, met niemand. Kwam daardoor iets arrogant over. Vandaag haalde ik hem in (?!) en toen vertelde hij (hij spreekt Vlaams, zachte g, heel schattig) dat hij naar Dyon ging, even de stad bekijken. Eigenlijk zijn alle fietsers leuk, haha!
Eergisteravond sprak ik Annemarie die een biertje had gedronken met Corrie, die ik een paar dagen terug nog behoed had voor verkeerd rijden. Grappig dit.
Maar ik mis wel m’n fietsmaatje Hans, die zit nu te ver achter me. Misschien moet ik hem eens aansporen wat vaker in z'n 3 te rijden...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 11835

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: