je kunt plannen wat je wilt... - Reisverslag uit Le Crestet, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu je kunt plannen wat je wilt... - Reisverslag uit Le Crestet, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

je kunt plannen wat je wilt...

Blijf op de hoogte en volg Truus

19 Juli 2015 | Frankrijk, Le Crestet

Je kunt plannen wat je wilt...

Ik had de wekker op 6 uur gezet. Om half 6 word ik gewekt door flinke onweer. Alles snel binnen neergelegd en het sanitairgebouw in gevlucht. Daar stonden al 2 NL fietsers te schuilen, klaar om te gaan fietsen. Zij hadden de tent nauwelijks vastgezet de vorige avond, dus hadden snel alles ingepakt. Zij fietsen andersom en vertelden mij dat ik dit stukje ook met het touristische treintje kan doen want het is best pittig en alleen smorgens in de koele ochtenduren te doen.
Na de regen was het heerlijk afgekoeld (scheelde minstens 10 gr) en ik dacht nog effies te gaan liggen...
3 uur later word ik net als ieder ander op de camping wakker en bedacht dat ik nu maar inderdaad dat treintje ga nemen.
Het treintje d’Ardeche rijdt een prachtige route langs de gorges en ik stapte als enige op het verste punt uit, de rest hadden een retourtje. Van hieruit 6 km gefietst op een stil, donker weggetje. Het was bewolkt, dus nu nog donkerder in het bos en had toch m’n zonnebril op ivm insecten, het was gewoon spooky...
Gelijk een camping gepakt waar ik ook kon eten (want m’n koelkast was leeg) omdat het op het punt stond te gaan regenen en dan kun je maar beter alvast met je tent staan.
Uiteindelijk heeft het maar een paar druppels geregend en ben lekker gaan eten bij de bar. Goeie salade trouwens.
Vanochtend kwam pas om 8:30 het verse brood, dus voor die tijd alles ingepakt en bij de bar ontbeten. De patron vertelde me hoe ik het beste weer op de route moest komen...jemig wat steil! Maar, zonder te stoppen heb ik Crestet op de top gehaald. Ik zit nu op een terras onder een druivendakje uit te hijgen met een koude Schweppes Agrum. Straks eerst even lekker afdalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 11864

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: