de hoogste top van de route - Reisverslag uit Pradons, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu de hoogste top van de route - Reisverslag uit Pradons, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

de hoogste top van de route

Blijf op de hoogte en volg Truus

22 Juli 2015 | Frankrijk, Pradons

Hoogste top van de route gehaald

Tijdje geen internet gehad, ik denk ivm de gorges van de Ardèche.
Eergisteren heb ik maar een kort stukje gefietst, tot aan de bergetappe, Col de Mezilhac 1119 m. Ik dacht, daar ga ik smorgensvroeg als het nog fris is (lees onder de 30 gr) tegenaan!
Ik kwam op een camping aan de Dorne aan en was bijna de enige gast. Ik heb een heel mooi plekje bij het water in de schaduw gevonden waar ik m’n tentje opzette. Smiddags lekker gespetterd in de Dorne en savonds een goeie pastamaaltijd gemaakt.
Overdag denk je er niet aan dat het snachts misschien wel eens eng zou kunnen zijn, als je zo in je eentje midden in de natuur staat. Pas als je snachts wakker word door een soort blaf-geluid (maar niet van een hond) en je stijf op je mat ligt en niet buiten durft te gaan kijken, dan neem je de volgende keer zo’n gezellige drukke camping...
Gisteren voor 8 uur vertrokken en ik kom direct met de bergetappe beginnen. Het leuke is dat er hier om de kilometer een bordje staat speciaal voor fietsers, waarop staat op welke hoogte je nu bent en hoeveel procent de volgende kilometer zal zijn. Nou, dat houdt de moed er wel in. Op deze 10 km klim met een max van 6%, ben ik 2 keer gestopt om wat te eten en drinken. Zo goed dat ik vroeg vertrokken ben, het lijkt alsof het klimmen nu makkelijker gaat, fris, veel schaduw, rustig op de weg. En eenmaal boven heb ik mezelf getracteerd op een petit cafe en een torte de myrtille.
Daarna begon de langste afdaling ever! Ongeveer 40-50 km lang! Gewoon niks doen op je fiets alleen maar rondkijken en wat remwerk verrichten. Ik had m’n gopro aangezet (batterij was nog voor tweederde vol) en heb hem de hele afdaling aangehad. Helaas was batterij onderweg al leeg geraakt, geen idee hoeveel er nu op staat. Gelukkig heb ik van de mooiste stukken van de gorges ook foto’s gemaakt, echt prachtig om hier te fietsen! Je voelt je dan koning te rijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 11831

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: