7 is niet mijn geluksgetal - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu 7 is niet mijn geluksgetal - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van Truus Stempvoort - WaarBenJij.nu

7 is niet mijn geluksgetal

Blijf op de hoogte en volg Truus

05 Augustus 2015 | Frankrijk, Latour-de-France

7 is niet mijn geluksgetal

Vanochtend stond m’n fiets met een platte voorband...gut...
Wat blijkt? Er zit midden in het plakkertje van gisteren een gaatje... erg knap van mezelf vind ik zeg maar. Dus het plakkertje geplakt, dit alles bij de bar en had veel aanspraak daardoor. Regelmatig wat te drinken besteld en nog een uur met Loes gefacetimed. Erg leuk om weer ff te kletsen met m’n dochter!
Na 13:00 uur vertrokken en guess what, de routes worden steeds mooier.
Ik merkte wel de bobbel in m’n voorband, niet echt geslaagd dus.
En ja hoor, hij loopt langzaam leeg. Goed ik was toch al van plan maar 27 km te fietsen naar de eerstvolgende camping, dus ik pompte hem op, iedere 5 km. Er stond in m’n boekje dat er een fietsenmaker was in het volgende dorp...NOT! Okay, 5 km verder is de camping, dan zie ik daar wel.
Camping complet! Daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Toch heb ik de patron kunnen overhalen op een snippertje te gaan staan. Nou voor 1 nacht mocht dat wel. De Fransen tegenover mij in een mobilehome wilden me helpen met m’n band en hebben me uitgenodigd voor het diner! Zo leuk! Band geplakt, zwembadje genomen en neeeh... band leeg. Na het eten heeft de Fransman mn nieuwe binnenband erin gezet (die ik extra bij Decathlon had gekocht) en was weer helemaal gelukkig! Voor 5 minuten want toen hoorden we een knal! Bleek dat ik van Decathlon een verkeerde maat had meegekregen en die was geëxplodeerd. Goed, weer de oude opnieuw bekeken, ook de buitenband goed bekeken en daar zat een doorn in (pfffff). Met een pincet eruit gehaald, binnenband voor de 10de keer geplakt en nu wachten tot morgenochtend of die nog steeds hard is. Mijn hemel, je kon me nu echt wegdragen! Ik zat al te denken om met de trein naar Barcelona te gaan en m’n fiets ergens achter te laten of met een taxi naar een fietsenmaker te gaan (25 km verderop), voorwiel mee, weet ik veel! Ik werd gek!
Ik droom vannacht dat ik als kado nooit meer een band hoef te plakken, dan ben ik heeeel gelukkig!!!

  • 06 Augustus 2015 - 11:50

    Wim:

    Hoi Truus Leuk om zo af en toe je verslagen te lezen! Een echte doorzetter en plakker ben je. Maar daar schrijf ik niet voor. Ik wilde je nog even van harte geluk wensen met je jaardag!!! Keep on going! Groet, je ex.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 11850

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

Rondje Barcelona

Landen bezocht: